TourISt

Tourism towards Information Society

Mikä on TourISt -hanke ?

TourIST - projekti on Euroopan Unionin komission hyväksymä hanke, jonka tarkoituksena on testata ja esitellä alueellisesti parhaiten soveltuvia tietotekniikan ja viestintäteknologian järjestelmiä. Tarkoituksena on kehittää matkailumarkkinointia ja parantaa matkailun taloudellisia toimintaedellytyksiä.

Tavoitteena on myös parantaa tehokkuutta matkailualalla ja korottaa palvelun laatutasoa hyväksikäyttämällä nykyaikaista tieto- ja tiedonvälitystekniikkaa.

Hankkeessa on mukana kuusi matkailualuetta:

  • Madeira, Portugali, koordinaattori
  • Aostan laakso, Italia
  • Guadeloupe (Karibian merellä), Ranska
  • Hampshire, Englanti
  • Lappi, Suomi
  • Västerbotten, Ruotsi.
  • Hankkeen toteuttamisaika on kolme vuotta (01.01.97 – 30.07.00). Hankkeen tuloksia tullaan hyödyntämään suunniteltaessa koko Euroopan kattavaa matkailun tieto- ja tiedonvälitysjärjestelmää.
  • Projektissa ovat mukana Lapin alueella: Kemi-Tornio -alue, Torniolaakso ja Levi sekä uusina alueina mukana Salla-Kemijärvi ja Inarin kunta.

TourISTin hankesuunnitelma?

  • Kehitetään intranet, jolla parannetaan alueen matkailuyritysten ja muiden organisaatioiden välistä yhteistyötä ja viestintää - Back Office. Tämä sisältää mm. seuraavia asioita:
  • rakennetaan matkailutietokantoja
  • käytetään hyväksi sähköpostia ja videoneuvotteluja viestinnässä
  • kehitetään alueellisena yhteishankkeena valituille kohderyhmille tarkoitettuja matkailupalveluja
  • Esimerkki Back Office -sovelluksesta www.levi.fi
  • Mahdollistetaan asiakkaalle Intranetin käyttö internetin avulla koko vuorokauden ajan - Front Office.
  • Internetin vuorovaikutteinen käyttö matkailutuotteiden ja palvelujen markkinoinnissa ja myynnissä
  • reaaliaikaisen matkasuunnittelujärjestelmän käyttö internetissä kohteeseen pääsemiseksi
  • majoituksen ja palvelujen sähköinen varaaminen ja maksaminen
  • Matkailuyritysten ja muiden matkailuorganisaatioiden koulutus tieto- ja viestintäteknologiassa
  • Matkailijoiden tarpeiden ja odotusten kartoittaminen viestintäteknologian käytön selvittäminen markkinoinnissa ja myynnissä markkinatutkimusten avulla.
  • Näillä toimenpiteillä varmistetaan se, että matkailuyritykset ja muut matkailuorganisaatiot pystyvät ottamaan vastaan alan tarjoamia uusia haasteita ja luomaan perustan kehittyvälle liiketoiminnalle, uusien työpaikkojen luomiselle ja taloudelliselle kehitykselle.

Koordinaattori:

Michael C. Laubenheimer Madeira Tecnopolo
http://tourist.madinfo.pt

Lisätietoja:

ari.makinen@levi.fi
Marja-Leena Miettinen

Verkkopalvelumme käyttää evästeitä, lue lisää evästeistä. Jatkamalla sivuston selailua hyväksyt evästeiden käytön. [Hyväksyn ehdot]
OK